donderdag 15 november 2012

DIY Blocking board maken

Dit keer een DIY op mijn blog.
De granny squares voor het rolkussen moeten geblokt worden, maar op mijn strijkplank gaat dat toch niet zo makkelijk. 
En ik kan niet strijken omdat die dingen erop zitten (dat is dan weer niet zo vervelend)

Maar ik wilde graag een blocking board hebben. 
Dit heb ik als volgt gedaan:

  • een (oud) prikboard van Ikea
  • een niet-pistool
  • een eenvoudige strijkplankovertrek, liefst met ruitjes/lijntjes voor de maat. Hema heeft een goede in het assortiment, maar niet de Hema bij mij om de hoek.



Knip het elastiek van de hoes los. 


Begin vanuit het middenboven de nietjes vast te maken, naar links en naar rechts. De overtrek goed gladstrijken. Vervolgens aan de onderkant, weer vanuit het midden vastnieten. Knip nu de zijkanten op maat. 
Als laatste de zijkanten vast nieten. En klaar is je blocking board.

Het is een eenvoudige versie, je kunt de spelden er makkelijk doorheen steken. De komen aan de onderkant wel door het kurk van het prikbord heen, maar ja. Het mocht ook niet te veel kosten. Zo vaak gebruik ik het nu ook weer niet.


1 opmerking: